Marketing voor informatieprofessionals

Duur: 1 lesdag
Vorm: Klassikaal (Fysiek of Online)
Resultaat: Na afloop van dit onderdeel is de deelnemer in staat om de toegevoegde waarde van zijn informatieproducten -en diensten op de juiste wijze aan de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen met een verbeterde positie binnen de organisatie tot gevolg.

Inhoud

Tijdens dit onderdeel komen de volgende aspecten aan de orde:

Inleiding marketing

  • begrippen en definities
  • het belang van het toepassen van marketing belangrijk in de informatiedienstverlening

Toegevoegde waarde

  • Verwachtingen en imago
  • mijn waarde voor de organisatie
  • sterktes en zwaktes, kansen en bedreigingen

Doelgroepen

  • doelgroepen vs. persona's
  • wie is mijn klant?
  • wat zoekt mijn klant?
  • ken ik mijn klant?

De boodschap

  • wat wil ik communiceren?
  • what's in it for me?
  • headlines / slogans / hoofdboodschap
  • keywords
  • welk probleem los ik op?

Communicatiemedia

  • kies het juiste medium voor de juiste doelgroep en juiste boodschap
  • typen content

Afronding

Geen toetsing

Studiebelasting

Geen voorbereiding nodig