Klantgericht communiceren voor informatieprofessionals
Herken je deze situatie: je denkt tijdens een vergadering dat iedereen begrepen heeft wat je vertelde en een tijdje later blijkt dat je collega’s een heel andere invulling aan jouw verhaal hebben gegeven. We communiceren iedere dag met elkaar. Maar wat is nu échte communicatie? Is dat alleen het uitwisselen van woorden of gebeurt er meer?
Duur: 1 lesdag
Vorm: klassikaal (online)
Groepsgrootte: min. 6/max. 12 deelnemers
Lestijden: 09:30 – 17:00 uur
Studiebelasting: 8 uur
Beschrijving
In deze training leer je wat effectieve communicatie is: hoe maak je bijvoorbeeld daadwerkelijk contact met de ander (rapport)? En hoe kom je tot een goed gesprek, waarbij je echt naar elkaar luistert om zo met elkaar tot de gewenste uitkomst te komen. Daarbij leer je de verschillende communicatiestijlen die er zijn effectief in te zetten.
Het uitgangspunt van de training is ‘praten is één, echt communiceren is iets anders’. Dat vraagt om ook bereid te zijn naar de ander te luisteren. In deze training leer je wat er nodig is voor het voeren van een goed gesprek (‘eerst begrijpen, dan begrepen worden’) en maak je niet alleen kennis met je eigen communicatie-voorkeurstijl, maar ook met die van de ander en hoe je daar in de interactie met de ander rekening mee kunt houden. Daarbij leer je effectief te communiceren en te komen tot de gewenste output.
Doelgroep
Deze training is voor iedereen die graag met communicatie aan de slag wil.
Agenda
- donderdag 6 april 2023 (laatste plekken)
- donderdag 1 juni 2023
- donderdag 3 augustus 2023
- woensdag 4 oktober 2023
- donderdag 7 december 2023
Aanmelden
Je kunt je aanmelden door onderstaand formulier in te vullen. Let op dat je de juiste startdatum en naam van de cursus doorgeeft.