04 februari Kennissessie voor Informatieprofessionals bij de Rijksoverheid

Activiteitendata

  • Datum
  • Tijd -
  • Locatie Digitaal

Vanuit het Kennisnetwerk Informatie en Archief, RDDI, VNG en het Nationaal Archief wordt op 4 februari a.s. een kennissessie georganiseerd voor Informatieprofessionals binnen de rijksoverheid. Bij deze nodigen wij jullie uit voor deze sessie!

Het doel van deze sessie is om onderling kennis en ervaringen te laten uitwisselen over verschillende onderwerpen met betrekking tot informatie- en archiefbeheer. Op 4 februari gaat dit met behulp van drie verhalen en een goed gesprek.

Deze regiosessie is onderdeel van een reeks van bijeenkomsten in 2020/2021. Zie voor meer informatie de blog: KIA Kennisplatform informatiehuishouding en VNG organiseren regiobijeenkomsten.

  • Wat: Regiobijeenkomst Informatiebeheer NU!
  • Wanneer: donderdag 4 februari 2021 09.45 – 12.15 (digitale inloop vanaf 09.30)
  • Locatie: Digitaal via WebEx
  • Kosten: Geen
  • Aanmelden kan op KIA via deze link

Meer weten? Neem contact op met Jeroen Jonkers (jeroen.jonkers@vng.nl), Diebrichje Brands (d.m.brands@minocw.nl) of Franciska Overduin (franciska.overduin@nationaalarchief.nl).

Programma

Het programma is:

09.30 – 09.45 digitale inloop

09:45 – 09:50 Opening door moderator Jeroen Jonkers (VNG)

09:50 - 10:00 Presentatie over het KIA kennisplatform informatiehuishouding op orde door Rens Ouwerkerk (Gemeente Amsterdam)

10:00 - 10:10 Presentatie over werkgroep vernietigen en bewaren bij de bron door Eunice Vink (VNG)

10:10 – 10:25 Vragenronde

10:25 – 10:50 Bevindingen van RDDI over kennis en vaardigheden van de informatieprofessional door Diebrichje Brands en Denzel Hasselbaink (RDDI)

10:50 – 11:00 korte pauze

11:00 – 11:15 Praktijkverhaal over vakmanschap van de informatieprofessional van het Ministerie van Buitenlandse Zaken door Niels van Heezik (min BUZA)

11:15 – 12:00 Een goed gesprek in kleine groepen nav de presentaties

12:00 – 12:15 Plenaire afsluiting

Aanmelden kan tot uiterlijk dinsdag 2 februari, waarbij er een maximum is van 90 deelnemers.

En tot slot..

  • Log op tijd in op de sessie (kan kwartier voor aanvang), zodat je weet dat alles werkt
  • Stel vragen via de chatfunctie, de moderator zal ze dan aan de spreker stellen
  • Zet je microfoon uit!
  • Heb je een slechte verbinding? Zet je video uit!

Hopelijk zien we jullie allemaal op 4 februari!